test 2









W skutecznej reklamie nie ma uniwersalnego zestawu zasad za którymi powinno się podążać, aby napisać angażującą i wciągającą historię. A jednak istnieją pewne wskazówki, dzięki którym możemy sprawić, że nasza narracja stanie się atrakcyjniejsza dla potencjalnego odbiorcy. Poznaj najważniejsze z nich!



🤍 Zaintryguj odbiorcę na wstępie.

Najlepiej tak, by wyłamać się ze schematu znanego z tysiąca innych tekstów. Możesz pozwolić sobie na zgrabnie zadane pytanie bądź kontrowersyjne stwierdzenie. Najistotniejsze jest to, by wzbudzić zaciekawienie i emocje. W ten sposób przekonasz czytelnika, by został z Tobą do samego końca opowieści.

.


🖤 Trzymaj się zasady „3R”.

Jak podkreślają eksperci, dobre historie powinny być „real, relatable and relevant”, czyli autentyczne, powiązane z kontekstem odbiorcy oraz bogate w istotne dla niego informacje i wartości. Świetnie sprzedają się również treści zabawne, wzbogacone o wartościowy morał i uniwersalne. Takie historie są bardzo łatwe do zapamiętania.




🤍 Historia powinna odnosić się do wiadomości, którą chcesz przekazać.

W świecie marketingu każda opowieść powinna mieć określony cel, którym jest promocja. Dlatego Twój tekst musi odnosić się do wartości powiązanych z marką, którą komunikujesz.




🖤 Oddziałuj na zmysły!

W LOVE. doskonale wiemy, że dobry storytelling opiera się na emocjach. Dlatego radzimy, by umieszczać w historii opisy konkretnych wrażeń zmysłowych i przymiotniki, które pomogą czytelnikowi wyobrazić sobie to, o czym piszesz. Wyzwól swoją kreatywność i pozwól sobie na obrazowy, literacki styl!




🤍 Używaj metafor i porównań.

To właśnie one w dużej mierze sprawiają, że czytelnik będzie w stanie tworzyć w swoim umyśle silne, oddziałujące na emocje, realistyczne obrazy. A skoro już o obrazach mowa…




🖤 Wzbogacaj tekst zdjęciami i grafikami.

Kiedy wrzucasz swój tekst na stronę internetową lub dzielisz się nim w mediach społecznościowych, zadbaj o przejrzysty układ i wzbogać go infografikami, ilustracjami bądź ciekawymi zdjęciami. Dzięki temu z pewnością przyciągniesz i zatrzymasz uwagę czytelnika.




🤍 Pamiętaj o swojej grupie odbiorców!

Storytelling powinien koncentrować się na odbiorcy, dlatego określenie grupy docelowej jest tak istotne. Zastanów się kim są Twoi czytelnicy, jakie wartości są dla nich ważne, co ich interesuje. Dzięki temu z pewnością stworzysz angażujący przekaz.




🖤 Dbaj o szczegóły.

Każdy detal jest istotny. Niepozorne ciekawostki to najlepszy sposób na niebanalną, wciągającą historię!